top of page

Ciudadanía Global Crítica a través de investigación colaborativa con mocidade    (2024-2028)

Universidades impulsoras: Universidade de Cantabria, Universidade de Oviedo, Universidade da Coruña

IP (Subproyecto UDC): Renée DePalma 

Outras persoas do equipo investigador: María Barba Núñez, Laura Cruz López, Alba Patricia Digón Regueiro, Rosa María Méndez García e Araceli Serantes Pazos. Outros investigadores implicados: José Miguel Samaniego Eguiguren e Uxía Hadaly Romero Bouzas.

Entidade financiadora: Ministerio de Ciencia, Investigación y Uniersidades. Convocatoria e Generación del conocimiento 2023.

Cantidade da financiación: 29,752.00 €.

logo_proyecto_Generación_Conocimiento_2022-300x76.png
logo universidad de cantabria.png
logo universidad de oviedo.jpg
Primeira reunión de equipo.jpg

É imposible planificar o futuro sen ter en conta a nova xeración de mozos que, para ben ou para mal, herdarán o planeta. Nun informe publicado en 2022, a UNESCO fai un chamamento ás universidades para que contribúan á construción dos novos retos da educación, sistematizar a aprendizaxe a través de metodoloxías participativas que inclúan investigación dirixida por mozos (páx. 129). Os retos globais establecidos pola ONU en forma de 17 Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS) guían este contrato social, e a súa relevancia para a educación en España ponse de manifesto na inclusión destes obxectivos como enfoque transversal no sistema. educativo (LOMLOE, 2020).

 

A investigación proposta pretende abordar problemas globais como o cambio climático, as desigualdades, os discursos de odio ou a xenofobia desde a propia perspectiva da mocidade. Aínda que as investigacións tanto nacionais como internacionais detectaron tendencias de apatía e desconexión coa vida político-cívica entre os menores, é certo que os enfoques centrados no adulto da sociedade actual non proporcionan ferramentas para espertar o seu interese e fomentar a súa participación. Coa identificación, formación e consellos de grupos de mozos que investigan desafíos globais (JIRG), pretendemos romper o teu sentido de impotencia e reparar a súa exclusión institucional dos grandes debates e plans de acción promovidos polas organizacións globais, implicando a esta mocidade como cidadáns globais, críticos e activos na construción do seu propio futuro.

 

A nosa metodoloxía cualitativa adáptase aos principais obxectivos do proxecto, aportando o grao de profundidade e participación necesaria para 1) investigar as perspectivas e experiencias de vida dos mozos con respecto aos retos global 2) deseñar proxectos JIRG e documentar os procesos e 3) avaliar, sistematizar, difundir e difundir os resultados. No primeiro fase do proxecto, revisaremos as fontes existentes sobre o estado da arte, incluíndo literatura académica, informes e marcos. institucional a varios niveis (internacional, nacional e rexional). Informados por este contexto, recolleremos datos a través de entrevistas semiestructuradas en profundidade a profesionais e mozos participantes en movementos sociais relacionados co tema.

 

Na segunda fase, seleccionaremos aos mozos para constituír os grupos JIRG e proporcionar o formación especializada e apoio necesario, en canto a contidos e metodoloxía, para realizar investigacións dirixidas por eles e eles mesmos. Na última fase, analizaremos os resultados, contrastándoos cos marcos de información existentes, facilitando o debate con expertos, difundindo a información obtida a nivel académico, e difundíndoa aos sectores sociais interesados. A nosa investigación está contextualizada na Comunidade Autónoma de Galicia, onde desenvolvemos a nosa traxectoria de investigar e formar os contactos e relacións de colaboración necesarias para levala a cabo.

 

Ao mesmo tempo, como parte dun Proxecto Coordinado, a investigación reforzarase coa estreita colaboración cos outros dous equipos territoriais, a través dos procesos de formación interna, diálogo interpretativo e comunicación dos resultados.

Publicacións

bottom of page